Over ons

House of Einstein wint Marketing Influencer of the Year Award

Mei Ling Tan en Jantien Herfst van House of Einstein

Trots! Vorige week wonnen we de Marketing Influencer of the Year award. Op 21 september werd deze mooie prijs – een initiatief van de top van marketing executives uit het hele land – uitgereikt aan mede-oprichter Jantien. Tijdens het evenement kwamen 145 professionals uit de industrie samen, waaronder Deliveroo, Endemol en Philips. De vraag hoe de snelle digitale ontwikkelingen de consument voorgoed veranderd hebben stond centraal. House of Einstein won het van Deli XL en BALR en werd door het publiek gekozen als het bedrijf met de meest vooruitstrevende en echte omni-channel strategie. Organisator Management Events stelde een aantal vragen aan Jantien.

Waarom hebben jullie gewonnen?

“Om onze persoonlijke marketing aan de voorkant en data-gedreven strategie aan de achterkant. Enerzijds ben je bezig met veel creatieve processen: hoe brengen we onze boodschap op een originele manier over naar de consument? Wat vindt onze klant interessant? En hoe zorgen we ervoor dat we onze boodschap waarmaken? Dat doen we met een zo persoonlijk mogelijke klantervaring. Zo bieden we onze Outfitters goede systemen waarmee ze zo goed mogelijk contact kunnen hebben met hun klanten. Daarnaast zijn we continu bezig met het analyseren van data: van cijfers over onze site en social media, tot reacties van klanten op de collectie.”

Jantien Herfst met award

Wat is het marketinggeheim van House of Einstein?

“Een goede marketingstrategie start met het product. Een tevreden klant is namelijk de enige duurzame marketing die je kunt hebben. De Outfitter speelt daarbij de belangrijkste rol. Zij heeft nauw contact met haar klanten, waardoor ze blijven terugkomen. Zo wordt er bij ons op kantoor niet alleen veel gewhatsappt, maar sturen we ook berichtjes via Snapchat en gebruiken we FaceTime om met beeld en al in contact te staan met klanten. En een tevreden klant vertelt het verder; word of mouth is ons belangrijkste kanaal. Kleding is een intiem product, het zegt veel over je persoonlijkheid en zit letterlijk op je lichaam. Het is daarom belangrijk dat de consument vertrouwen heeft in de Outfitter. Zij begrijpt wat hij mooi vindt en graag draagt. Dat vertrouwen kun je bij sommige consumenten alleen winnen door goede reviews van andere klanten.”

Outfitters van House of Einstein

Kun je een succesvol project met ons delen?

“Elke box die ons pand verlaat wordt met de hand samengesteld voor een klant. Het product is dus ‘tailor-made’ voor het individu; smaken verschillen nu eenmaal. Wij benadrukken dit door verschillende klanten te laten zien, te portretteren. Dan gaat het niet zozeer om hun kledingstijl, maar juist wat hen beweegt en ze dagelijks bezighoudt. Onder de naam ‘Mr Einstein’ presenteren we op onze site maandelijks een klant met een bijzonder verhaal. We praten met hen over hun carrière, uitdagingen en hoe ze zich kleden. Hiermee willen we de mannen die niet per sé geïnteresseerd zijn in mode, maar wel in business en lifestyle, overtuigen van onze service.”

Hoe zorg je dat je vooruitstrevend blijft in je marketing?

“Goede, kwalitatieve content is key. Als marketeer moet je constant bezig zijn met het leven van je klant. Zolang je dit doet blijf je relevant en bij de tijd. Op welke platformen begeeft hij zich? Waar heeft hij behoefte aan, en op welk moment? Je klant heeft echt niet de hele dag zin om jouw waardepropositie voorgeschoteld te krijgen. Wij richten ons op de man die geen tijd wil besteden aan kleding. Intrinsiek is deze man dus helemaal niet gemotiveerd om kleding te kopen. Hoe trek je dan de aandacht van iemand die je product eigenlijk niet interessant vindt? Dat was best een uitdaging. Door te denken vanuit content hebben we nu een goede manier gevonden om deze mannen te prikkelen. Via onze blog en social media delen we berichten over business, lifestyle en mode. Dan moet je niet alleen denken aan modetrends, maar ook content die inspeelt op de levensstijl van de man: gastronomie, auto’s, duurzaamheid, et cetera. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze volger betrokken blijft.”

De Marketing Influencer of the Year award is initiatief dat wordt georganiseerd door Management Events, wiens missie het is om invloedrijke en visionaire leiders van over de hele wereld bij elkaar te brengen. Bekijk ook deze video uit 2015 voor een sfeerimpressie van de dag.

Deze artikelen vind je vast ook interessant:

1 reactie

  • daphne.leung@managementevents.com'
    Reageren
    Daphne Leung
    29 september 2016 op 15:22

    Gefeliciteerd!

  • Wat vind jij?