Over ons

House of Einstein in Quote magazine

quote magazine house of einstein

Onlangs stonden oprichters Jantien Herfst en Mei Ling Tan in de Quote met een schitterend interview. Benieuwd? Lees hieronder het volledige vragenvuur en ontdek waar House of Einstein voor staat en hoe het nu gaat met de kleding-startup.

coverquote

 

scan0013

JANTIEN HERFST (31, L.) en MEI LING TAN (28) beiden technische bestuurskunde TU Delft, daarna diverse functies in de consultancy en bij incubators.

Bedrijf

House of Einstein

Pitch

‘Een persoonlijke online shoppingservice voor mannen, via welke ze een box handgeselecteerde kleding ontvangen’

Nodig

€300.000 à €500.000

 Een online shoppingservice? Vertel!

‘We waren al langer met startups en zagen in 2012 dat er online, naast de geijkte webshops, weinig innovatiefs op mannenmodegebied was. Dat was een kans, want mannen vinden shoppen misschien niet leuk, maar het uiteindelijke resultaat wél. We hebben het succesvol getest in ons Delftse netwerk. Toen hebben we onze banen opgezegd en zijn met House of Einstein begonnen.’

Hoe werkt het?

‘Je meldt je aan en voert via Skype een intakegesprek met onze stylistes. Vervolgens gaan die op zoek naar goede kledingcombinaties, die je krijgt thuisgestuurd. Wat je wilt houden, reken je af. De rest kun je retour zenden.

Wie is jullie doelgroep?

‘Mannen die weinig tijd of zin hebben om te shoppen en het leuk vinden om iets anders te proberen en stijladvies te krijgen. Doorgaans zijn dit professionals en ondernemers, mannen die begrijpen dat ze representatief moeten zijn, maar geen standaardpak willen. We concentreren ons op de smart casual-look.’

Hoe loopt het?

‘We groeien nu vooral dankzij bestaande klanten, die vaker terugkomen en ons aanbevelen. Hoeveel dat er zijn? In elk geval meer dan duizend. Zelf zijn we tevreden over het groeitempo.’

Hoe verdienen jullie geld?

‘Wij zijn een retailer; zie ons in  het segment van De Bijenkorf. We verdienen aan de marge tussen in- en verkoop. Onze prijzen zijn precies gelijk aan die in de winkel, zodat het wat dat betreft niet uitmaakt waar je koopt. De stylingservice leveren we in principe gratis. Het aardige van ons verdienmodel is echter dat we ook een band opbouwen met de klant.’

En de concurrentie?

‘Er zijn in Nederland twee bedrijven die op vergelijkbare wijze werken: The Cloakroom en Outfittery. De eerste heeft de young urban professional als doelgroep en de laatste begeeft zich vrij laag in de markt. Wij richten ons op zakelijke professionals in het midden- tot hoge segment, dus wat hoger.’

Wat is jullie ambitie?

‘In ons segment de persoonlijkste en grootste van Nederland worden. Niet door eerst zo veel mogelijk sign-ups binnen te halen, want dat zijn niet de beste klanten. Wij kiezen voor het Suitsupply-model: rustig en gezond groeien op basis van een solide business case. Vooralsnog alleen in Nederland en België.’ 

En die investering?

‘We zoeken drie tot vijf ton. Het grootste deel daarvan willen we gebruiken voor verdere IT-ontwikkeling en procesoptimalisatie, de rest voor marketing en sales. De helft is al toegezegd door een investeerder, die echter niet alleen risico wil lopen. Dus zoeken we nog een of meerdere investeerders. De hoogte van het eindbedrag hangt mede af van hun ambitie. We kunnen vrij nauwgezet kiezen voor een rustig groeitraject bij een lagere investering of juist inzetten op een wat hoger expansietempo. Maar het moet wel duidelijk zijn dat wij niet voor een extreem snelle dotcomgroei willen gaan.’

Over House of Einstein

Dit is de blog van House of Einstein: dé online personal shopping service voor mannen. Ontmoet je persoonlijke Outfitter via Skype of Facetime. Op basis van deze kennismaking stelt zij een box met herenkleding voor jou samen. Meld je aan en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

Meer informatie →

Deze artikelen vind je vast ook interessant:

Nog geen reacties

Wat vind jij?