Over ons

House of Einstein in FD Persoonlijk van zaterdag 18 oktober 2014

ling-fd

 

Stijlfiguren

zaterdag 18 oktober 2014

Tekst: Irma Puma, fotografie: Anne Reinke

Geen tijd om te winkelen, geen oog voor mode of gewoon geen zin. De redenen om een stylist in te huren zijn divers. De ene stylist gaat vervolgens rigoureuzer te werk dan de andere, maar het doel is steeds hetzelfde: een betere of zelfs een ‘optimale’ versie van de klant.

Mei Ling Tan en Rogier van Camp

Mei Ling Tan (28), personal outfitter/mede-eigenaar House of Einstein. Tarief: stylingservice is gratis.

Rogier van Camp (36), 
oprichter Leapp.nl (een 
merk voor refurbished Apple-apparatuur). Heeft vier keer per jaar via Skype contact met Mei Ling. Budget: 800 euro per goodiebox met kleding.

Hij moest het wel even met mevrouw Van Camp overleggen, want die bepaalde grotendeels de inhoud van zijn kledingkast. Maar tegen de methode van House of Einstein had ze weinig bezwaar. Hoe kon ze ook: ze mocht immers nog steeds meebeslissen, alleen nu lekker thuis vanaf de bank. En dus ontvangt Rogier van Camp vier keer per jaar een ‘goodiebox’ van House of Einstein met passende outfits speciaal voor hem samengesteld door zijn ‘personal outfitter’ Mei Ling Tan. Het enige wat hij zelf nog moet doen, is passen.

Tan: ‘De meest persoonlijke retailer van Europa’ of ‘De slimme kledingformule voor mannen’: het zijn zo wat oneliners die we voor House of Einstein gebruiken. Waar het op neerkomt, is dat we een onlinewinkel zijn waar de klant niet zelf hoeft te shoppen. Wij benaderen hem met door ons samengestelde outfits die ons inziens geschikt zijn voor de persoon in kwestie.’

Van Camp: ‘Tijdens een intakegesprek via Skype gaf ik mijn maten door en besprak ik met haar mijn stijl en de merken die ik graag draag. Doordat ik bij elke levering feedback kan geven, weet Ling steeds beter wat mij goed zit en waar ik behoefte aan heb.’

Tan: ‘In het begin zat ik er wel eens naast hoor, zoals met die gebloemde zwembroek van vorig jaar.’

Van Camp: ‘Ha ja, die met die héle korte pijpen. Mijn vrouw vond hem wel aardig geloof ik, maar ik zou zoiets nooit dragen.’

Tan: ‘Dat weet ik dan weer voor de volgende keer. En op die manier krijg ik een steeds sterker profiel van onze klanten.’

Van Camp: ‘Ik kom vrijwel nooit meer in kledingwinkels. En geloof me: dat vind ik niet erg. Ik kan mijn tijd beter benutten. We zijn met ons bedrijf flink aan het groeien. Met zes winkels in Nederland en een onlinewinkel bedienen we meer dan 40.000 klanten in Nederland en België. Mijn baan vereist dat ik er representatief uitzie.’

Tan: ‘We hebben inmiddels een groot aantal business professionals zoals Rogier in ons bestand: mannen in de bloei van hun carrière die er goed uit willen zien, met een gezinsleven met jonge kinderen en weinig tijd. Samen met Jantien Herfst startte ik anderhalf jaar geleden House of Einstein en het is booming business. We zijn inmiddels met vijf outfitters en drie stagiaires en bedienen meer dan zeshonderd mannen.’

Van Camp: ‘Hun aanbod is dan ook hartstikke goed. Je betaalt namelijk niets voor hun service, alleen voor de kleding. Net als in de winkel. Zelfs de prijs is hetzelfde.’

Tan: ‘Ons verdienmodel zit hem, net als bij andere winkels, in de marge van de kleding. Alleen reikt bij ons de service net iets verder.’

Van Camp: ‘Verder moet je wel van hun stijl houden. Geen chique toestanden of formele pakken. Ze voorzien voornamelijk in smart casual. En daar zijn ze heel goed in. Mooie jasjes, goede broeken, vaak met een leuke twist.’

Tan: ‘In de meeste bedrijven hoef je je tegenwoordig niet meer zo formeel te kleden. Dat is enerzijds prettig, want dat maakt de sfeer wat losser. Anderzijds is een kant-en-klaar pak natuurlijk wel gemakkelijk. Bij smart casual moet je zelf combineren en geloof me, veel mannen hebben geen idee.’

Van Camp: ‘Ik ben bijvoorbeeld deels kleurenblind. Gelukkig heb ik nu mijn vrouw als vangnet, maar voorheen kreeg ik wel eens een opmerking over mijn kledingkeuze. Dat gaf niets toen ik studeerde. Maar in mijn huidige positie is dat ondenkbaar.’

Tan: ‘De merken die we verkopen zijn afgestemd op het niveau van onze klantenkring. “High end” en met een goede kwaliteit en pasvorm. Merken zoals Filippa K, Gant, Profuomo en Gentiluomo.’

Van Camp: ‘Bekende merken voor mij. Ik blijf dus in mijn comfort zone. Ling heeft alleen een twist toegevoegd: gekleurde stiksels, een opvallende voering. Heel subtiel allemaal. En sokken met strepen en stippen. Daar moest ik even aan wennen, maar die bevallen inmiddels zeer.’

Tan: ‘We willen onze klanten niet veranderen. We willen ze alleen ondersteunen bij wat ze al hadden en wie ze zijn. Wij zullen dan ook nooit een stijl opdringen.’

Van Camp: ‘Gelukkig maar, want een nieuwe Rogier had mijn vrouw denk ik niet geaccepteerd.’

Bekijk hier de PDF

Schermafbeelding 2014-10-18 om 10.44.16

Over House of Einstein

Dit is de blog van House of Einstein: dé online personal shopping service voor mannen. Ontmoet je persoonlijke Outfitter via Skype of Facetime. Op basis van deze kennismaking stelt zij een box met herenkleding voor jou samen. Meld je aan en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

Meer informatie →

Deze artikelen vind je vast ook interessant:

Nog geen reacties

Wat vind jij?